hiduprakyat


widget

Saturday 31 May 2014

P76 Parlimen Teluk Intan : BN Menang?

UMNO KIAN TERDESAK, PENIPUAN JALAN AKHIR, KITA PERLU REVOLUSI !!!


SPR Teruskan Penipuan?

Pilihanraya Kecil, Parlimen Teluk Intan (P76) telah berlangsung pada hari Sabtu bertarikh 31 Mei 2014. Pilihanraya ini berjalan dengan lancar walaupun ada dakwaan yang mengatakan ada provokasi dilakukan oleh kedua- dua parti dari masa berkempen sehingga ke hari mengundi.

Pilihanraya di Parlimen Teluk Intan telah dimenangi oleh calon BN, Mah Siew Keong dengan undian sebanyak 20 157 manakala calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud hanya kalah tipis dengan undian sebanyak 19 919. Mah Siew Keong menang dengan hanya majoriti tipis.

Jika dilihat pada jumlah pengundi sebanyak 59 927. Manakala yang mengundi awal adalah sebanyak 410 menjadikan jumlah yang tinggal adalah 59 517. Jumlah yang keluar mengundi adalah sebanyak 39 850, manakala jumlah yang mengundi awal hanya 392 menjadikan jumlah kertas undi diterima sebanyak 40 242. Jika dilihat pada jumlah undi untuk calon BN dan DAP dan ditambah pula dengan undi rosak berjumlah 40 619. Yang menjadi persoalan pengundi di Teluk Intan dan semua rakyat Malaysia adalah kertas undi yang diterima berjumlah 40 242, manakala kertas undi yang dikira berjumlah 40 619. Bagaimana ada perbedaan dalam jumlah yang besar?

Adakah SPR masih menipu walau sudah ratusan ribu rakyat yang bangkit melawan penipuan sistem pilihanraya? Adakah SPR masih belum sedar? Adakah SPR hanya memandang remeh rakyat yang telah bangkit? Adakah kita hanya dilihat sebagai rakyat yang tiada kuasa? UMNO dan SPR perlu diajar dengan lebih radikal ! Rakyat Malaysia perlukan REVOLUSI !!! Kita perlu lawan sekeras- kerasnya penindasan, kezaliman, penyelewengan, dan penipuan. Tahun ini anak muda sambut MERDEKA di PUTRAJAYA !!! Anak muda sambut MERDEKA di PUTRAJAYA !!!






























No comments:

Post a Comment