hiduprakyat


widget

Monday 19 May 2014

Demi Survival Politik Sempit, Rakyat Ditindas !

KEUNTUNGAN BERGANDA, RAKYAT TERUS DIDESAK.




Tenaga Nasional Berhad mencatat keuntungan bersih RM 4.61 billion bagi tahun 2013. Kini pada bulan Mei 2014, Datuk Seri Najib mengumumkan bahawa tarif elektrik akan dinaikkan bagi mengelakkan berlakunya kerugian? Apa maksud kerugian bagi UMNO? Adakah disebabkan keluarga dan kroni mereka tidak dapat bercuti di luar negara, tidak dapat membeli pakaian yang berharga ratusan ribu, itu yang dianggap rugi? Tol juga sedang dibincang untuk dinaikkan demi menjaga beberapa kerat individu dan kroni demi untuk meneruskan survival politik sempit mereka.

Rakyat terus dihimpit dan ditindas dengan apa yang berlaku sekarang dan apa yang akan berlaku. Ini belum lagi kita bicara soal GST 6% yang secara terang- terangan akan menyebabkan inflasi dan harga barang akan melambung naik jika ia dilaksanakan dalam keadaan taraf hidup rakyat yang amat teruk, pendapatan perkapita rakyat Malaysia yang amat berbeda dengan negara- negara membangun pada hari ini dan juga kesenjangan ekonomi di antara yang paling kaya dan yang paling miskin.

Rakyat sudah tidak tahan lagi dengan sifat tamak, riak dan takkabur pimpinan UMNO. Ini masanya untuk rakyat bangkit melawan kezaliman dan penindasan. Ini masanya rakyat Malaysia memikirkan tentang bagaimana hidup generasi akan datang dengan cara dan corak hidup begini. 

Bersiaplah anak muda, tahun ini kita sambut Merdeka di Putrajaya !!!
Ini sebagai tanda dan protes kepada kerajaan disebabkan oleh penindasan yang berlaku.
Persetankan segala ugutan dan halangan regim yang gila kuasa.

No comments:

Post a Comment